Ple de l'Ajuntament
El ple de Tiana està format per 13 regidors i regidores. Els plens se celebren el primer dimarts de mes.
El Ple Municipal és l’òrgan municipal col·legiat que està integrat per totes les persones electes a les darreres eleccions municipals. Són 13 regidors i regidores, entre els quals l’alcalde, que n’és el president. Es reuneix, habitualment, de manera ordinària el primer dimarts de cada mes i té entre d’altres la competència per aprovar el pressupost anual del municipi, les ordenances fiscals, els reglaments municipals i també té la facultat de control i la fiscalització dels òrgans de govern municipal.
Competències pròpies de caràcter indelegable
- Controlar i fiscalitzar els òrgans de govern.
- Prendre els acords relatius a la participació en organitzacions supramunicipals; l’alteració del terme municipal; la creació o la supressió de municipis i d’entitats d’administració descentralitzada; la creació d’òrgans desconcentrats; l’alteració de la capitalitat del municipi; el canvi de nom del municipi o de les entitats esmentades, i l’adopció o la modificació de la bandera, l’ensenya o l’escut.
- L’aprovació inicial del planejament general del municipi i l’aprovació que posi fi a la tramitació municipal dels plans i altres instruments d’ordenació urbanístics.
- Aprovar el reglament orgànic i les ordenances.
- Crear i regular òrgans complementaris.
- Determinar els recursos propis de caràcter tributari. Aprovar i modificar els pressupostos, disposar despeses en els assumptes de la seva competència i aprovar els comptes.
- Aprovar les formes de gestió dels serveis i els expedients de municipalització.
- Acceptar la delegació de competències feta per altres administracions públiques.
- Plantejar conflictes de competència a altres entitats locals i resta d’administracions públiques.
- Aprovar la plantilla del personal i la relació dels llocs de treball, fixar la quantia de les retribucions complementàries fixes i periòdiques dels funcionaris i el nombre i el règim del personal eventual, tot això en els termes establerts per la legislació sobre funció pública local.Alterar la qualificació jurídica dels béns de domini públic.
- Les altres que han de correspondre al ple, pel fet que llur aprovació exigeix una majoria qualificada.
- La votació sobre la moció de censura a l’alcalde i sobre la qüestió de confiança plantejada per aquest mateix, que es regeixen pel que disposa la legislació electoral general.
Competències de caràcter delegable
- Exercir les accions administratives i judicials, i també declarar la lesivitat dels actes administratius emanats dels òrgans de l’Ajuntament, en matèries de la competència respectiva.
- La concertació de les operacions de crèdit la quantia acumulada de les quals, en cada exercici econòmic, excedeixi del 10% dels recursos ordinaris del pressupost, llevat de les de tresoreria, que li correspondran quan l’import acumulat de les operacions vives en cada moment superi el 15% dels ingressos corrents liquidats en l’exercici anterior, tot això d’acord amb el que disposa la Llei reguladora de les hisendes locals.
- Les contractacions i les concessions de tota mena quan el seu import superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost i, en qualsevol cas, els 6.010.121,04 €, i també els contractes i les concessions plurianuals quan la seva durada sigui superior a quatre anys i els plurianuals de menor durada quan l’import acumulat de totes les seves anualitats superi el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici i, en tot cas, quan sigui superior a la quantia assenyalada en aquesta lletra.
- L’aprovació dels projectes d’obres i serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió, i quan encara no estiguin previstos en els pressupostos.
- L’adquisició de béns i drets quan el seu valor superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost i també les alienacions patrimonials en els supòsits següents: —quan es tracti de béns immobles o de béns mobles que estiguin declarats de valor històric o artístic, i no estiguin previstes en el pressupost; —quan estant previstes en el pressupost superin els mateixos percentatges i quanties indicats per a les adquisicions de béns.
- Les altres que expressament li atribueixin les lleis.
Composició
Primera tinent d’alcalde i regidora d’Educació, Llengua catalana, Igualtat i Envelliment actiu.
Grup: Junts per Tiana
Correu–e: serratmel@tiana.cat
Tercer tinent d’alcalde i regidor d’Acció climàtica i Esports.
Grup: Junts per Tiana
Correu–e: sergimanzanares@tiana.cat
Segona tinent d’alcalde i regidora de Drets Socials i Salut.
Grup: Junts per Tiana
Correu–e: capellas@tiana.cat
Quarta tinent d’alcalde i regidora de Comerç i Relacions veïnals.
Grup: Junts per Tiana
Correu–e: jessicaherrando@tiana.cat
Regidor d’Habitatge, Participació i Infància i joventut
Grup: Junts per Tiana
Correu–e: pauseda@tiana.cat
Retribucions dels càrrecs electes
Els regidors i regidores de la Corporació poden rebre retribucions per exercir els seus càrrecs en règim de dedicació exclusiva o parcial en catorze pagues, dotze corresponents a les diferents mensualitats de l’any i les dues restants corresponents a les mensualitats de juny i desembre.
El ple municipal ha aprovat les següents retribucions dels càrrecs electes:
- Regidores Cristina Comas i Núria Amado, en règim de dedicació parcial, percebent cada una d’elles una retribució anual bruta de 18.000 euros.
- Regidor Pau Seda, en règim de dedicació parcial, percebent una retribució anual bruta de 16.000 euros.
- L’alcalde, Isaac Salvatierra, rep una retribució de 35.800 euros bruts anuals, amb una dedicació del 90% de la jornada.
Les retribucions dels membres que formen part de la Junta de Govern són les següents:
- Assistència al Ple: 300 euros per cada sessió ordinària.
- Assistència a la Junta de Govern Local: 300 euros per cada sessió. Cada membre només rebrà mensualment l’import de les dietes corresponents a quatre sessions com a màxim.
- Assistència a Comissions Informatives: 100 euros per cada sessió. Cada membre només rebrà mensualment l’import d’una dieta independentment del nombre de comissions a les quals assisteixi.
- Assistència a Juntes de Portaveus: 100 euros per cada sessió, amb un màxim d’una junta al mes.
- No es percebran dietes per assistència a Plens extraordinaris .
Les retribucions dels membres dels grups de l’oposició són les següents:
- Assistència al Ple: 300 euros per cada sessió ordinària.
- Assistència a Comissions Informatives: 100 euros per cada sessió. Cada membre només rebrà mensualment l’import d’una dieta independentment del nombre de comissions a les quals assisteixi.
- Assistència a la Junta de Portaveus: 100 euros per cada sessió, amb un màxim d’una junta al mes.
Taula detallada de retribucions dels càrrecs electes.
Consulta l’acord de ple aquí.
Contacta amb els regidors i regidores
Horari d’atenció: Consulta l’horari d’atenció a la ciutadania de cada regidor i regidora a la seva pàgina i demana hora a tiana@tiana.cat o al telèfon 93 935 50 11.