Inici > Actualitat > Carla Albarracin Piña, nova cap de la Policia Local

El nou equip de govern aposta per un model policial que tingui per objectiu millorar la qualitat de vida de la ciutadania, així com aconseguir una major cohesió i solidaritat social.

L’alcalde de Tiana, Isaac Salvatierra, ha nomenat la caporal Carla Albarracin Piña com a nova cap de la Policia Local de Tiana. Albarracin és l’agent més formada del cos, la primera dona agent de la història de la Policia Local de Tiana, i la segona dona dins de l’ABP del Baix Maresme que és cap de la Policia Local.

Carla Albarracin Piña té 33 anys, va entrar al cos l’any 2016 i és l’agent més qualificada amb formació en l’àmbit de la seguretat del cos de la Policia Local de Tiana. És Diplomada en Criminologia i Política Criminal per la Universitat de Barcelona i té formació en Dret penal i processal, sociologia de la policia, delinqüència juvenil, victimologia, medicina legat i toxicologia i psicologia criminal.

Per la nova cap de la Policia Local la base del nou model policial és ”el diàleg i la confiança, i la pràctica habitual d’un sistema de seguretat d’un país modern, obert i en constant transformació”.

“Volem conèixer les necessitats de la ciutadania a peu de carrer, escoltant les demandes o peticions, i realitzant les possibles actuacions que se’n derivin”. Carla Albarracin, cap de la Policia Local.

Una policia local més propera i amable

El nou model de Policia Local promociona un agent de proximitat amb un tracte proper a la ciutadania per tal d’esdevenir un actiu en la detecció i resolució de possibles conflictes. Un model de Policia Local que s’ajusti a les realitats del municipi, segons les seves característiques, necessitats, realitats i particularitats de Tiana.

Per això cal introduir una forma de treballar que s’apropi a la ciutadania, enfortir la prevenció i conèixer la realitat dels problemes que preocupen la societat i les seves necessitats. D’aquesta manera, es pot donar una resposta de qualitat, efectiva i sobretot preventiva, que permetrà actuar davant els problemes abans que aquests es produeixin.

Els objectius més destacats del model de la policia de proximitat són:

  • Fomentar la proximitat de la policia envers el ciutadà i fer que la ciutadania senti la policia com un servei pròxim i amb qui es pot plantejar els problemes que tenen, ja que la policia posarà en marxa els serveis necessaris per intentar aconseguir la solució d’aquells neguits que té el ciutadà, tan individuals, com  formant part d’un col·lectiu, (AAVV, club esportiu, associacions, casal d’avis, etc.).
  • Oficina d’atenció al ciutadà  oberta mati i tarda per donar servei a les necessitats de les persones. Entre aquestes necessitats: Recull de denúncies, objectes perduts, informació, assessorament i derivació.
  • Fomentar l’educació i conscienciació dels joves envers la societat, fent tallers tant a les escoles de primària com de secundària de diferents aspectes socials com poden ser: civisme (utilitzar papereres, recollir excrements de gossos, utilització correcte dels espais públics, respecte pel mobiliari urbà, etc.); drogues (abús de consum d’alcohol, i altres drogues, etc.) i les conseqüències; internet (xarxes socials, utilització conscient de la informació, etc.); seguretat vial (sobretot avui en dia el tema dels vehicles de mobilitat personal) i d’altres que es poden anar afegint segons les trobades que es poden fer amb els professors i direcció dels centres, identificant aquells problemes que detecten amb els joves.
  • Creació d’un perfil de xarxa social per millorar la proximitat i la difusió de la feina que desenvolupa el cos de Policia Local tan dintre com fora del municipi. Fer arribar als ciutadans tota la informació d’interès general, consells de seguretat, mantenir informats als ciutadans de les diferents afectacions que es poden trobar, serveis que tenen a la seva disposició, activitats amb la comunitat i les tasques de prevenció que es realitzen dintre del municipi.

Ves al contingut