Caça

Tiana disposa, aproximadament, de 6 Km2 de terrenys sotmesos a règim cinegètic especial. Els terrenys destinats a vedat de caça son privats i tenen un perímetre de gairebé 18 Km al llarg de la Serralada de Marina.
Les àrees de caça són terrenys sotmesos a règim cinegètic especial definit en la Llei 1/1970, de 4 d’abril, de caça, en què la caça és reglamentada. A Catalunya hi ha 1.368 àrees privades de caça, amb una superfície aproximada de 2.564.636 ha.
Temporada de caça 2023-2024
Propera batuda de senglar
Hora: de 8 h a 15 h.
Zona: Sot d’en Miqueló, repetidor i volta de la paella.
Tipus de vedes a Tiana
A Tiana està autoritzada la caça menor, la mitja veda i les batudes de senglar. Els dies autoritzats són els dijous, els diumenges i els festius no locals, des del setembre del 2023 fins al març del 2024 segons el tipus de veda. Les àrees privades de caça estan senyalitzades.
Caça menor
Del 8 d’octubre del 2023 al 4 de febrer del 2024. Dijous, diumenge i festius no locals.
- Espècies caçables a tot Catalunya: ànec collverd, xarxet comú, becada, colom roquer, estornell vulgar, faisà, fotja vulgar, garsa, gavina vulgar, gavià de potes grogues, griva vulgar, guatlla, perdiu roja, perdiu xerra, tord ala-roig, tord comú, tudó, xixella.
- No és permesa la caça de la perdiu xerra de muntanya.
- El nombre màxim de captures del conjunt de llebre, perdiu roja i becada és de 2 per caçador i dia.
Mitja veda
Del 20 d’agost al 10 de setembre del 2023. Només els diumenges.
- Espècies caçables: control cinegètic de la garsa, la guatlla i el tudó.
- El nombre màxim de captures del conjunt de guatlla és de 20 per caçador i dia.
Batudes de senglars
Les batudes de senglar estan autoritzades del 3 de setembre del 2023 al 31 de març del 2024. S’informen puntualment del dia i la zona.
- S’han de comunicar amb cinc dies d’antelació a l’Ajuntament amb la data o dates en què es preveu la seva realització, així com la indicació dels camins públics on tindrà lloc la batuda i que es preveuen restringir o tancar per poder informar els veïns o valorar si hi ha cap altra activitat que pogués interferir.
- Senyalitzar degudament la zona tal com indica la Resolució del Departament d’Acció climàtica, Alimentació i Agenda Rural, ACC/929/2023, de 17 de març.
- Es recomana la presència d’una persona que informi les persones i vehicles, mentre duri la cacera, del tancament temporal, així com dels riscos, condicions i autorització Municipal, i les possibles alternatives existents per evitar transitar per la zona de cacera.
- Si en arribar a un lloc escollit per fer l’activitat cinegètica es troben o es visualitzen usuaris dins el perímetre, és obligació de la colla de caçadors d’advertir-los i no iniciar l’activitat fins que aquests hagin abandonat la zona de caça.
- L’incompliment, per part de qualsevol persona, del contingut de la present resolució, podrà ser objecte de l’inici d’un expedient sancionador, d’acord amb el què disposa la normativa vigent.
- En cas que per motius atmosfèrics o de força major, un cop comunicat a l’Ajuntament l’indret i la data de la propera cacera, es decideixi qualsevol modificació, caldrà comunicar-ho per escrit al Departament de Medi Ambient, en el termini més breu possible des del coneixement de la modificació.
- En cas que els camins objecte de la cacera condueixin a habitatges o explotacions agrícoles o ramaderes, caldrà que per part de la Societat de Caçadors de Tiana, es comuniqui a les persones afectades, indicant el tram en què no es podrà circular i el temps de durada del tancament del camí als efectes de causar les mínimes molèsties al veïnat afectat.
Normativa
Temporada de caça
Mitja veda: 20 i 27 d’agost i 3 i 10 de setembre del 2023.