L’Ajuntament estrena un nou sistema de relació directa amb la ciutadania per fer més àgils tots els tràmits i més transparent la gestió municipal.
Fins ara, l’Ajuntament informava la ciutadania. Ara, es posa al seu servei. Comença un nou concepte de relació entre les persones i l’administració, que es posa en marxa amb la renovació total del web tiana.cat, la nova Oficina d’Atenció Ciutadana, i el canal de WhatsApp municipal.
“La idea és que l’Ajuntament es posa al sevei de la ciutadania, i no al revés. Per això, per exemple, el web de l’Ajuntament està dissenyat pensant en les necessitats que poden tenir les persones, i a partir d’aquí, donant solucions molt concretes per resoldre-les”, explica l’alcalde, Isaac Salvatierra.
A la pestanya Serveis, hi ha el catàleg de tot el que ofereix l’Ajuntament de Tiana —Cultura, Esport, Educació, Seguretat—, i al costat de cada descripció, hi ha un botó per fer sol·licituds directes. A la pestanya Tràmits, apareixen totes les gestions municipals, i un enllaç directe per fer-les en un sol clic. El menú és intuïtiu, pràctic i clar, i està pensat per resoldre problemes i no per perdre-hi temps.
El nou model de relació directa de l’Ajuntament amb la ciutadania es reforça a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, que obre un servei específic d’Habitatge i un altre de Medi Ambient, amb cita prèvia i personal especialitzat.
I entra en funcionament també un nou canal de WhatsApp, que permet accedir a la informació municipal, avisar d’incidències, fer tràmits i gestions i contactar amb l’alcalde. El canal ofereix informació generada automàticament i també permet rebre notificacions personalitzades. “La intenció és crear una comunitat ciutadana i fer poble també a través del WhatsApp”, diu l’alcalde. Per accedir-hi, només cal guardar el número 600002233 a l’agenda del mòbil.
Nous serveis a l’oficina d’atenció ciutadana
La remodelada Oficina d’Atenció Ciutadana, als baixos de l’Ajuntament, permet fer tots els tràmits municipals. Amb un nou sistema de torns, adjudica les cites, que també es poden demanar per telèfon i a la pàgina web. A més, hi ha un taulell per a consultes específiques d’Habitatge i un altre de Medi Ambient, per a totes les gestions del porta a porta.
Nou canal de WhatsApp: via directa amb l’Ajuntament
El canal permet fer preguntes directes i obtenir respostes automàtiques, i és, a més, una via de comunicació personalitzada de l’Ajuntament amb la ciutadania. Guarda’t el número: 600002233.
Nova web: tràmits que es fan més fàcils
HABITATGE
A l’apartat “Habitatge” de la nova pàgina web, l’Ajuntament posa a l’abast de la ciutadania tota la informació disponible, i fa més fàcil l’accés al registre d’habitatge assequible.
FAMÍLIES
Des de l’opció “Suport a les famílies”, es pot accedir, per exemple, a les beques d’educació, obtenir-ne tota la informació i presentar immediatament la sol·licitud que correspongui.
CULTURA
A més de difondre l’oferta cultural del municipi, l’apartat “Cultura” permet fer gestions freqüents com consultar la disponibilitat d’una sala cultural i llogar-la per organitzar-hi activitats.
URBANISME
El menú “Urbanisme” dona accés directe a la sol·licitud de permisos i també, per exemple, a la comunicació de la instal·lació de plaques fotovoltaiques i als ajuts corresponents de l’IBI.