Inici > Actualitat > Nadal a Tiana 2025

El Nadal a Tiana engega el proper divendres, 28 de novembre amb l’encesa de l’arbre. Totes les activitats i actes que hi haurà durant el mes de desembre i els primers dies de gener s’han plantejat com un Nadal comunitari, amb activitats per a totes les edats i cobrint les necessitats familiars dels dies de vacances escolars.

Entre les novetats hi ha el canvi d’ubicació de la Fira de Nadal. Aquest any l’ACIST la muntarà el 12, 13 i 14 de desembre a la Plaça de la Vila i els carrers Marquès de Monistrol i Matas, recuperant l’espai original però ampliant-lo carrer Matas avall direcció al Parc de l’Antic Camp de Futbol.

Els actes principals del Nadal a Tiana comencen amb l’Encesa de l’arbre i acaben amb la Cavalcada de Reis. Per segon any hi haurà les activitats de l’Home dels Nassos i buscar el tió de Nadal. L’Home dels Nassos es passejarà pels carrers del centre el 31 de desembre i tindrà una parada fixa al Passatge Moragas d’11 h a 14 h. El Nadal Jove aquest any triplica el nombre de les activitats amb més tallers i torneigs, i amplia l’edat de participació en alguns tallers fins als 29 anys.

 

Fins a quatre concerts de Nadal ompliran de música el poble aquestes festes: el tradicional concert de Nadal de la Societat Coral Joventut Tianenca el 13 de desembre a la Parròquia de Sant Cebrià. A més, i com a novetat, la Societat Coral Joventut Tianenca estrena la cantata “La Venedora de Llumins”, el 20 de desembre. El Cor de Veus de la Virreina i la Coral Marina de Montgat també han preparat el seu repertori tianenc a la Residència Sant Cebrià i al local de la Virreina.

Més oferta per a infants i joves durant les festes de Nadal

Es mantenen el Casalet de Nadal i el Nadal Jove però ampliant l’oferta. La Biblioteca de can Baratau també ha preparat activitats especials.

El Casalet de Nadal serà els dies 22, 23, 24, 29, 30, 31 de desembre i 2 i 3 de gener, a l’Escola Tiziana. Hi ha 60 places. Les inscripcions es podran fer properament a la web del Casalet.

I el Nadal Jove torna amb tallers gratuïts i torneigs a partir dels 12 anys. Aquest any es triplica l’oferta. Hi ha 4 tallers i 3 torneigs per gaudir de les vacances de Nadal amb activitats a l’Espai Dioptria. A més, alguns tallers amplien les edats fins als 29 anys. Cliqueu aquí i trobareu tota l’oferta del Nadal Jove.

Inscripcions Nadal Jove a partir de l’1 de desembre, aquí.

A més, hi haurà un Bambolines especial:  “Rebobina” de la Cia. CapGira. Un espectacle de divulgació musical que et transporta a través de la història de la música. El dia dels innocents, el 28 de desembre a les 18 h a la Sala Albéniz. L’espectacle és per a infants a partir dels 5 anys i les entrades es poden comprar a entrades.tiana.cat. 

La Biblioteca can Baratau també té una programació especial per aquestes festes. Hi haurà dues hores del conte especials: Per un altre Nadal, a càrrec de Moi Aznar, el 4 de desembre i Contes de Nadal, a càrrec d’Alquimia Musical, el dissabte 13 de desembre.

La Biblioteca conjuntament amb l’Àrea de Medi Ambient organitzen de nou “Troba el teu tió de Nadal”. Serà dissabte 20 de desembre. Les  inscripcions es poden fer els dissabtes i diumenges de 10 a 14 h a l’Observatori Astronòmic de Tiana, trucant al 934 650 626 o via correu electrònic a mediambient@tiana.cat.

Us recomanem que aneu a l’agenda i us la descarregueu al mòbil, clicant aquí.

L’encesa 

El divendres, 28 de novembre,  s’encendran els arbres de Nadal i la il·luminació dels carrers.

L’acte central serà a la plaça de la Vila amb un compte enrere amb la participació de Clara Sunyer i el Combo Jove de l’Escola Municipal Música de Tiana. Un cop encès l’arbre començarà la festa nadalenca a la Plaça de la Vila amb el concert de nadales.

Nous carrers enllumenats

La campanya de Nadal començarà el divendres, 28 de novembre, amb l’encesa de l’arbre i tota la il·luminació nadalenca dels carrers. Com a novetat, aquest any, hi haurà llums a noves zones del poble com als carrers de cals Frares a can Gaietà, Neus Català a Vessants II, Pau Casals a la Ciutadella, l’Avinguda Creu de Terme i el carrer Lola Anglada i Sant Jaume al centre.

A més, es farà un nou tram del carrer Matas, des de parc de l’Antic Camp de Futbol fins al carrer Enric Borràs. S’unifica així la il·luminació de tot el carrer amb prioritat de vianants des de la Ciutadella fins a la Plaça de la Vila on hi ha l’arbre de Nadal. Al Parc de l’Antic Camp de Futbol també hi haurà un arbre de Nadal il·luminat.

La il·luminació dels carrers del poble s’ha dissenyat amb criteris d’austeritat i estalvi energètic. Tots els elements tenen llums leds de baix consum. S’il·luminaran el 5 de desembre i quedaran apagats el 8 de gener.

La gent gran torna a guiar el camí cap a les festes de Nadal

Aquest any el calendari d’advent està dedicat a la gent gran de Tiana. 13 persones que han treballat pel poble fent comunitat. El calendari es repartirà divendres 28 a partir de les 16.30 h des de La Llar de les Persones Grans.

En el calendari hi participen 24 comerços i serveis tianencs i 13 persones grans de Tiana: Maria Albiol, Josep Mellado, Fidela Nuez, Xavier Doñate, Carmen Ávila, Joaquim Calvo, Luisa Lumbreras, Carmiña Sánchez, Montserrat Furquet, Teresa Pompido, Joana Escartín, Joaquín Rodríguez i Anna Mª Fernández.

La fira, nova ubicació

La fira de Nadal que organitza cada any l’ACIST es farà aquest any a la Plaça de la Vil i el carrer Marquès de Monistrol el 12, 13 i 14 de desembre.

Hi haurà les actuacions de l’Escola Municipal de Música i Dansa, l’espectacle de circ dels Mabsutins, l’espectacle de titelles i música en directe de la Glòria Arrufat Com cada any hi haurà tallers de torn de fang i manualitats, tió gegant, eco carrusel i xocolatada divendres i dissabte per berenar. Els concerts i espectacles es faran als jardins de can Baratau.

La benvinguda als Reis i l’estafeta de correus

La cavalcada de Reis d’aquest any continuarà amb l’esperit comunitari i la participació d’entitats i artistes. La benvinguda als Reis tindrà lloc el 5 de gener a partir de les 18 h.

El recorregut: Edith Llaurador, Bisbe Català, Av. Isaac Albéniz, Pg de la Vilesa, Onze de Setembre, Plaça Jordana, Pep Ventura, Matas, Marquès de Monistrol i Plaça de la Vila.

Un centenar de voluntaris i artistes participen a la cavalcada. Per participar com a voluntari cal omplir el formulari  clicant aquí.

Ves al contingut