El Centre Cultural Esportiu Tiana té entre cella i cella consagrar-se com un club singular. Aquesta temporada ha aconseguit federar 19 equips, entre els quals hi ha tres equips femenins, per primera vegada en els 102 anys d’història del club.
L’inici d’una etapa
Després d’una gran jornada de portes obertes adreçada a jugadores de totes les edats, el Tiana ha pogut fer un equip femení benjamí (8-9 anys), un aleví (10-11) i un infantil (12-13). En total, són més de 30 nenes. “Han estat moltes hores de feina per aconseguir que el dia de les portes obertes vinguessin unes 50 famílies i que, d’aquestes, aconseguíssim que més de 30 decidissin inscriure la filla”, explica Raúl Sánchez, president.
“S’ha fet una aposta de club. Per més que sigui un club que històricament hagi estat masculí, aquest any també hi ha equips femenins i son igual d’importants. I ara cal un procés, que facin un equip i que tot vagi creixent”, apunta Natàlia Ramírez, exjugadora de futbol i, des de fa pocs mesos, integrant de l’àrea d’assessorament psicològic del club. I és que això últim, la gestió psicològica de l’esport, és un altre dels pilars que fan del Tiana un club especial. Aquest any l’entitat té un equip d’especialistes que ajuda els cossos tècnics a planificar les temporades, gestionar els estats d’ànim en un vestidor, encarar les trobades amb les famílies i resoldre conflictes entre la comunitat. “És important generar una situació de benestar, tant físic com mental, per aconseguir el millor rendiment al camp”, defensa Ramírez.
165mil seguidors a TikTok
Un altre dels pilars del club són les xarxes socials. Per això el Tiana va ser una de les primeres entitats esportives del país en fer-se TikTok i, ara, és el tercer club català amb més seguidors: 165.000. Només el superen el Barça i l’Espanyol i està per davant d’equips de Primera com el Girona, l’Almeria i el Getafe. I això ha situat l’entitat a totes les pantalles del món i ha despertat l’interès de nous patrocinadors.