Hem treballat per ser més eficients: per fer que les coses que volem que passin, passin de debò.
El nou govern municipal constituït l’abril de 2022 ha treballat en dues velocitats. La immediata i l’estratègica. El primer i més obvi és atendre les urgències.
Sovint, son accions que exigeixen una resposta ràpida, en qüestió d’hores o minuts. Uns contenidors amb bosses de brossa que algú ha deixat al davant, una trucada d’un veí per alertar d’un perill, un imprevist amb què no havies comptat… Vull agrair la feina que ha fet aquest any tot l’equip de Via Pública amb la regidora Núria Amado al capdavant, en el paper de bombers. Crec que és un dels aspectes que més valora la ciutadania: intentar resoldre bé i ràpid els problemes. La immediatesa també inclou totes les accions del programa de govern que hem anat desenvolupant sense pausa aquests mesos, un cop aprovats els pressupostos del 2022 i 2023. Al nou web tiana.cat podeu fer seguiment de totes les accions impulsades i dels nous serveis que hem posat en marxa.
Però també hem treballat amb mirada llarga. Com ens imaginem la Tiana del 2030 i la del 2050 i què hem de fer per arribar-hi. Aquests dies hem presentat el Pla Estratègic de Comerç, estem enllestint el Pla de Recuperació de la Vinya i l’Horta, hem aprovat el Pla de Transició Energètica i el Pla Local de Seguretat i hi ha en camí el Pla de Protecció Civil i el Pla de Mobilitat Urbana.
En aquest butlletí s’expliquen dos grans projectes de futur: la nova Àrea Bàsica de Salut a can Mogas i la comunitat energètica local que començarem a impulsar perquè el pas a les renovables no deixi ningú enrere i no generi noves desigualtats. Tot plegat, en un context en què s’estan construint la bases de l’urbanisme metropolità, amb el debat sobre el nou Pla Director Urbanístic.
Més que un poble gran, volem ser un gran poble. Amb més serveis i més equipaments de qualitat. Per ser-ho, aquest últim any també hem treballat en un altre front, potser menys conegut. El que jo n’hi dic la cuina-ajuntament. Estem treballant perquè funcioni millor. Començant per l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania i continuant per la resta de serveis. Una cuina nova que ens permeti servir millors plats. Impulsant una nova cultura institucional per passar de la gestió rutinària a la gestió eficient. Per fer que les coses que volem que passin, passin de debò. Treballant en equip, amb planificació, en un clima de confiança i respecte per avançar cap a l’administració deliberativa i la cogestió. Alineant els objectius estratègics amb els objectius executius a través d’una coordinació político-tècnica permanent. Optimitzant la consecució dels objectius de govern i la millora continuada de la institució. Amb eficàcia. I, sobretot, sobretot, amb estima pel nostre poble.
Editorial Plaça de la Vila, núm. 7