Aquesta setmana han començat les tasques de substitució de l’arbrat del parc de l’Antic Camp de Futbol. La sequera acumulada dels darrers anys havia provocat un debilitament progressiu de bona part dels exemplars existents, principalment pollancres, fet que n’ha reduït greument la vitalitat.
La majoria dels arbres que s’han retirat presentaven una vitalitat molt baixa i poques expectatives de futur; alguns estaven completament secs, motiu pel qual s’havia de tancar la zona davant fenòmens meteorològics adversos, com ventades o pluges intenses.
L’actuació es fa a la zona de la vorera del Passeig de la Vilesa i al talús i la vorera del carrer Castellar. S’han tret arbres perillosos per la seva alçada i que tenien risc de caiguda i afectació de vianants, infants o vehicles.

Els propers dies es farà la plantació de 23 nous arbres de diferents espècies, més resilients i adaptades als entorns urbans que els exemplars retirats. Entre les espècies seleccionades hi ha Grevillea robusta, Pistacia chinensis i Ginkgo biloba.
En alguns punts on anteriorment hi havia arbres plantats amb un marc de plantació molt estret, s’ha optat per introduir vegetació arbustiva, una solució més adequada per a l’espai disponible i que permet millorar l’estructura vegetal del parc i incrementar la diversitat de la vegetació.
Els nous exemplars d’arbres es regaran manualment amb bosses de reg d’alliberament lent, que permeten un subministrament progressiu d’aigua, afavorint la infiltració al sòl i una millor eficiència en l’aprofitament del rec per part dels arbres.