Un dels moments més bonics de la festa major és quan t’arriba el programa imprès a casa, el fulleges i decideixes a quins actes aniràs. Bonic, però potser poc pràctic. Per això, aquest any, per primer cop, a banda del llibret, tenies tota la programació al mòbil. Les dades son sorprenents: 8.400 usuaris únics han entrat a la nova aplicació de la festa major, amb 263.000 pàgines vistes. Ha estat un èxit i és la prova que paper i digital es complementen i que cal repensar l’ús de cada canal per treure’n tot el partit.
Amb aquesta voluntat, encetem una nova etapa en els canals de comunicació municipals. Teniu a les mans el nou butlletí d’informació Plaça de la Vila. Hem recuperat el nom històric de la revista creada durant la Transició i refundada l’any 1995. S’ha fet un esforç de disseny per aprofitar cada racó de la pàgina, amb l’objectiu d’acostar millor la informació municipal als veïns i veïnes de Tiana a un cost menor, d’acord 1953 1977 1997 amb els nous temps digitals i a la necessitat de reduir l’ús del paper per motius ambientals i econòmics.
El Plaça de la Vila, amb un format més periodístic, ens evoca a publicacions històriques com la revista Tiana, editada entre els anys 1953 i 1980. Un prodigi d’edició, que copsava mes a mes el pols del poble i la seva gent. Recuperem aquell esperit comunitari.
El butlletí, de periodicitat mensual, és només una part del nou model d’informació de l’Ajuntament. Fa uns dies es va distribuir l’agenda Tiana cultura, en format desplegable. Sortirà cada dos mesos i es complementa amb l’agenda en format Google Calendari, que podeu importar a l’agenda del mòbil. Hi ha dos canvis importants més, que arribaran en poc temps: el nou web municipal, amb un disseny i una usabilitat molt millorades, i una revista per llegir i guardar sobre te- mes monogràfics del poble. Més canals i més eficients. Espero que us faci servei.
Editorial Plaça de la Vila, núm. 1