Dilluns comença un nou tractament contra la processionària. Es tracta d’una campanya preventiva a 408 pins de parcs, jardins, zones frontereres en urbanitzacions i espais de la trama urbana.
El tractament es farà les nits de dilluns 25, dimarts 26 i dimecres 27 d’octubre de 22 h a 7 h. Es farà una fumigació «efecte d’aigua tipus boira» amb Spruzit compost per piretrines procedents de les flors de Chrysanthemum cinerariaefolium i oli de colza. El product només és tòxic per a organismes acuàtics. Amb tot, es recomana tancar portes i finestres.
Aquest tractament forma part de la campanya de control de la procesisonarìa, que inclou altres accions durant diversos moments de l’any, com els tractaments d’endoteràpia en espais sensibles com l’entorn de l’escola bressol, la zona d’esbarjo per gossos de la riera de Tiana i diversos parcs, la instal·lació de caixes niu d’ocells insectívors a diversos parcs com el Parc de les Olors, Vicente Lino Ferrandiz o can Puigccarbó i la col·locació de trampes. Uns anells que van subjectes al tronc del pi i que recullen les erugues quan comencen a baixar i eviten que arribin al terra de parcs o voreres de la via pública. Algunes d’aquestes trampes s’han posat a la Virreina i els Vessants.
En total, del 25 al 27 d’octubre, s’actuarà en aquestes zones:
-
Marges vessants i les aigües.
-
Marges de can Tramuntana.
-
Pineda de can Puigcarbó.
-
Pineda de Neus Català.
-
Parc de les Olors.
-
Parc del doctor Vicenç Lino Ferrandiz.
-
Carrer de Francesc Curet (talús).
-
Pineda del carrer Nou de la Virreina.
-
Parc del doctor Barraquer.
-
Escola Tiziana.
-
Parc els Vessants.
-
Zona esportiva (entorn i marges).
-
Camp de futbol municipal.
-
Carrer de Castellar (parterres).
-
Avinguda del president Companys (marges).
-
Aparcament del carrer de Pompeu Fabra.
-
Recinte de can Orellà.
-
Parc de can Peluso.
-
Solar entre el carrer dels Vessants i el carrer de les Aigües.