Tiana ja té pla estratègic de comerç. L’Ajuntament, a través d’una consultora, ha entrevistat botiguers i clients per saber quins són els punts forts i els febles del comerç local i ha dissenyat el full de ruta del futur. Aquest dijous, l’alcalde, Isaac Salvatierra, ha presentat els resultats del treball de camp i el diagnòstic del pla als comerciants, serveis, empreses i operadors turístics del poble.
L’estudi conclou que la gent compra a Tiana per la proximitat i la rapidesa i per la qualitat del comerç. Però, a vegades, fa les compres en municipis veïns perquè hi troba més varietat i més ofertes. En general, els clients troben a faltar a Tiana més diversitat de comerços i més places d’aparcament.
Els comerciants hi estan d’acord: també troben que el principal inconvenient és la dificultat per aparcar a prop de les botigues. Però, en general, són optimistes de cara al 2023: creuen que serà un bon any, i molts (un 42%) han fet inversions a la botiga o pensen fer-n’hi aviat (un 50%) per atreure nous clients.
També hi ha consens entre compradors i botiguers que seria una bona idea que hi hagués un mercat municipal a Tiana i, per això, el pla conclou que cal fer un estudi de viabilitat per veure si seria possible.
Reimpuls a la fira dels dissabtes
També recomana fer la fira dels dissabtes un cop al mes i dinamitzar-la, cosa que ja es posarà en marxa aquest dissabte, 2 d’abril amb la fira de prop, que reimpulsa la fira dels dissabtes amb un nou model de productes de proximitat amb productors locals, artesania i activitats familiars i música al carrer. La fira es farà un cop al mes, el primer dissabte de mes, i incorpora una de les activitats que va promoure l’ACIST i que va ser de les més exitoses de la Festa Major: la ruta del vermut.
A més, el pla suggereix donar a conèixer els comerços del poble al web municipal, fer un pack de benvinguda per als nous veïns de Tiana, i i identificar locals buits per obrir-hi nous establiments.
Turisme per impulsar el comerç
L’Ajuntament està treballant en un paquet turístic per atreure visitants de l’àrea de Barcelona, que puguin donar oportunitats de negoci a bars, restaurants i comerços.
La idea és programar algun tipus d’activitat al carrer un dissabte al mes, i que això es pugui combinar amb visites culturals o de natura, que siguin interessants sobretot per al públic familiar.
És una forma de turisme responsable, que dona vida al poble, i que pot afavorir la restauració i el comerç del poble els caps de setmana.