Ple del 14 de gener del 2025 La licitació del contracte de servei de gestió de l’escola bressol “El Més Petit de Tots” centra el ple de gener que tindrà lloc el 14 de gener a les 18 h a la Sala de Plens de la Casa de la…
La compra centralitzada de llum i gas centra el ple ordinari de setembre
El ple del dimarts 12 de setembre va aprovar tres convenis sobre eficiència energètica i gestió de residus. El conveni de delegació de competències amb el Consell Comarcal del Maresme per a la compra agregada d’energia elèctrica i gas natural i l’assessorament tècnic i gestió en matèria d’energia es va aprovar per 12 vots a favor i l’abstenció del regidor no adscrit.
La proposta d’acord habilita el Consell Comarcal per acollir-se als acords marcs licitats per la central de compres de l’Associació de Municipis de Catalunya. Aquesta compra agregada permet assolir uns preus més barats.
També incorpora la figura del gestor energètic comarcal.
L’alcalde, Isaac Salvatierra, va donar dades sobre l’augment del preu del consum de llum i gas als edificis i instal·lacions municipals i a l’enllumenat públic.
La pujada del preu de la llum a Espanya es deu a una sèrie de factors que estan afectant el mercat elèctric espanyol, com són la crisi del gas natural, la baixada de la producció hidroelèctrica i el conflicte a Ucraïna, on es troba part de la infraestructura de gasoductes que abasteixen Europa. Tot plegat agreujat per la incertesa geopolítica mundial.
També ha influït a la pujada dels preus la baixada de la producció hidroelèctrica, a causa de la manca de pluges, i el canvi climàtic.
També es van aprovar per unanimitat l’adhesió al conveni marc subscrit entre l’Agència de Residus de Catalunya i els sistemes col·lectius de responsabilitat ampliada del productor de piles i acumuladors i l’adhesió al conveni marc subscrit entre l’Agència de Residus de Catalunya i els sistemes col·lectius de responsabilitat ampliada del productor de residus d’aparells elèctrics i electrònics.
Si ho estàs mirant des d’un mòbil, clica aquí.