Search
Close this search box.
Inici > Actualitat > Atenció sense cita prèvia. En marxa la nova Oficina d’Atenció a la Ciutadania

Ja no cal demanar cita prèvia per ser atès a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament de Tiana. A partir d’ara, n’hi ha prou presentant-se a l’Ajuntament de dilluns a divendres al matí (de 8.30 a 14.30) i els dimarts també a la tarda (de 16.00 a 18.00).

Arran de la covid-19, l’atenció a l’Ajuntament va passar a ser exclusiva per a les persones que haguessin demanat hora. Ara, hi ha una recomanació del Síndic de Greuges a les institucions catalanes perquè eliminin el requisit de la cita prèvia i facilitin així l’accés de la ciutadania a les gestions públiques.

Relació directa

L’Ajuntament ha atès aquest suggeriment, i ha modificat el funcionament de l’Oficina d’Atenció Ciutadana. La cita, que es pot continuar demanant al web tiana.cat, és recomanable i ajuda el personal a organitzar-se, però ja no és imprescindible per fer cap gestió.

El canvi s’emmarca en el nou sistema de relació directa amb la ciutadania que l’Ajuntament està implantant des de fa mesos. El primer pas va ser la reforma de l’OAC, que ara és més oberta, diàfana i accessible. A més, ara hi ha incorporat un sistema informàtic de torns en pantalles per informar millor de l’ordre d’atenció. Un altre gran canvi ha estat el nou web municipal tiana.cat, encaminat a posar l’Ajuntament al servei de la ciutadania.

L’espai municipal a Internet té la pestanya Serveis, amb el catàleg de tot el que ofereix l’Ajuntament de Tiana (Cultura, Esport, Educació, Seguretat), i al costat de cada descripció hi ha un botó per fer sol·licituds. A la pestanya Tràmits, hi apareixen totes les gestions municipals, i un enllaç directe per fer-les en un sol clic de forma intuïtiva, pràctica, clara, i sense perdre-hi el temps.

L’objectiu és que el web tiana.cat pugui resoldre totes les gestions més o menys automàtiques, i que l’OAC es reservi per a l’atenció més personalitzada i per resoldre dubtes individuals.

El canvi es completa amb el nou WhatsApp municipal, que aviat entrarà en funcionament, i permetrà també fer tràmits i gestions i notificar incidències. Per accedir-hi, només caldrà guardar a l’agenda del telèfon el número 600002233, i obrir el contacte des de l’aplicació de WhatsApp.

Oficina d’Habitatge i Medi Ambient

L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) ha integrat els serveis d’Habitatge i de Medi Ambient —per les consultes sobre el sistema de recollida d’escombraries. Els dubtes específics d’aquestes àrees, que abans s’atenien a part, ara es resolen amb personal especialitzat a la mateixa OAC, als baixos de l’Ajuntament.

 

Skip to content