Objectiu: que la ciutadania de Tiana compri a Tiana. L’Ajuntament acaba de posar en marxa un Pla Estratègic de Comerç per saber què fa falta perquè el comerç local sigui més atractiu per a la ciutadania, i quins atributs ja tenen les botigues de Tiana que s’han de potenciar i realçar.
“Hi ha molta gent que viu a Tiana, però compra fora. Això passava també en alguns municipis veïns, i han aconseguit canviar-ho. Nosaltres encara no”, admet el regidor de Reactivació Econòmica, Jordi Marí.
Punts forts i febles
El Pla Estratègic de Comerç que engega ara servirà, en primer lloc, per copsar l’opinió de comerciants i clients. En els pròxims dies, començarà una enquesta a 30 propietaris de diferents establiments, membres de l’ACIST i no associats, i a un centenar de tianencs i tianenques, que serà la base del diagnòstic. Els autors del pla també analitzaran què hi ha i què falta a Tiana, estudiaran els eixos comercials i l’estructura de les botigues, i faran reunions amb agents econòmics.
Amb això, redactaran un document amb els punts forts i els punts febles, i establiran mesures concretes per revitalitzar el comerç local. “Hi ha coses que són evidents: per exemple, falta aparcament, i falten més locals lliures per obrir-hi negocis”, diu Marí. Però hi ha moltes altres coses que sortiran en el procés.
A l’abril, l’Ajuntament de Tiana disposarà ja d’una bateria de propostes, que es podran començar a implementar. Marí destaca que “mai no s’havia plantejat a Tiana un estudi a fons com aquest, i saber què tenim i què ens falta és clau per impulsar el comerç de proximitat del futur”.