El consultori de Tiana incorpora aquest mes tres nous professionals: un de medicina, un d’infermeria i un altre d’administració. El nou personal reforça la plantilla del centre, que ja té una vintena de persones, i permetrà millorar l’atenció dels pacients. “Volem que els metges puguin destinar més temps a cada consulta i evitar la saturació”, explica la regidora de Salut, Susanna Capell.
Els tres nous professionals s’afegeixen a un equip que ja supera la vintena de persones, i que compta també amb perfils experts de treball social, cures auxiliars i dos nous perfils: un professional de la nutrició i un psicòleg referent en benestar emocional i salut comunitària.
És un pas més per millorar l’atenció primària a Tiana. El següent serà un nou CAP, independent del de Montgat. Tots els grups del Parlament de Catalunya s’han compromès per unanimitat a fer-ho possible. L’equip de govern manté converses amb el CatSalut i confia que la Generalitat ho inclogui en els pressupostos del 2023. Capell diu que “fins i tot el CatSalut reconeix la necessitat que Tiana tingui un CAP propi”.
Quan va obrir el centre actual, fa vint anys, es va plantejar com “consultori rural”. Aleshores, Tiana tenia 6.000 habitants, ara passa dels 9.000 i la previsió és que continuï creixent. Al poble, hi ha gairebé 1.500 nens de 14 anys o menys, i un 17% de la població té més de 65 anys. Petits i grans poden tenir necessitats de consultes mèdiques freqüents.
Ampliació inviable
El consultori està situat a l’edifici de la Casa de la Punxa, del 1919, i no se’n pot tocar l’estructura. Es va reformar per dins per posar-hi les consultes, però ampliar-lo és inviable. I, ara mateix, la manca d’espais fa que Tiana no tingui els serveis que la ciutadania mereix. “La necessitat és evident i el compromís existeix. El pròxim pas serà fer realitat el CAP”, diu la regidora.
Ja es poden fer ecografies al consultori
El consultori ha estrenat un ecògraf i ja no caldrà sortir de Tiana per fer-se ecografies. El nou aparell permetrà millorar la capacitat diagnòstica i és innocu, perquè no emet radiacions. El personal mèdic indicarà quan fan falta.
Registrar les queixes
Per avaluar la gestió, és important que quedin registrades totes les queixes o suggeriments. Es poden escriure en fulls i deixar-les a la bústia de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, al mateix consultori.