25 anys porta a porta
El 5 de juny de l’any 2000, els tianencs i tianenques van treure per primer cop el cubell marró a la porta de casa. Era l’inici del nou sistema de recollida porta a porta.
Els contenidors on es llençaven les bosses d’escombraries amb tot barrejat van desaparèixer dels carrers i van aparèixer per primer cop els cubellets marrons, els marronets Com antigament s’havia fet, es treia les escombraries a la porta de casa i les passava a recollir l’escombriaire. Però darrere d’aquest gest hi havia tot un nou sistema de reciclatge de les cinc fraccions: matèria orgànica, paper, vidre, envasos i el rebuig. Darrere d’aquell petit gest hi havia l’esforç i l’empenta de tot un poble per assolir un repte col·lectiu.



Les dades: Tiana recicla el 89% dels seus residus
Els anys 1998 i 1999, just abans de començar amb la nova recollida selectiva, se separava només el 4,15%. Es va passar al 44,33% l’any 2000, només començar.
L’any 2001, el primer any sencer amb el nou sistema porta a porta, la xifra de recollida selectiva s’eleva al 67,95 %. Actualment la xifra arriba al 80,88 %. Tiana és el municipi de l’AMB que més recull selectivament.
Associació de Municipis Catalans per la recollida selectiva Porta a Porta
L’any 2000, els municipis de Tiana, Tona, Riudecanyes i la Mancomunitat la Plana van ser els primers a Catalunya que van implantar el sistema de recollida selectiva porta a porta. Des de llavors, aquest nombre s’ha anat incrementant fins arribar als 329 municipis que hi ha a l’actualitat, dels gairebé mil de tot Catalunya. És una tercera part dels municipis, però només un 12% de la població.
Tots ells formen l’Associació de Municipis Catalans per la recollida selectiva Porta a Porta que té com a objectiu principal promoure el model de recollida selectiva porta a porta. Hi falten els pobles grans i les principals ciutats: hi ha exemples de funcionament a Ripollet o Manlleu, però poques més.
